céljaink


„A formázás nagyon jól erősíti a gyerek ujjízületeit a laza vessző nagy ívű festegetéssel együtt, mikor a gyerek úgyszólván vállból fest, az egész karját mozgatja, amint a puha ecsettel a nagy papíron az íveket húzza – a legjobb felkészülés az iskolai írásbeli munkára. Ilyen messziről és nagy mozgásokból kell indulnia a biztonságos, erős fogású kisebb mozdulatok felé. Különösen jó gyakorlás ez olyan gyerekeknek, akiknek mozgásuk, fogásuk egyébként is bizonytalan egy kicsit.
A gyerek óriási gyönyörűséggel fest, mázol, különös színeket folyat, és órákig eljátszik vízzel és festékkel. A gyerek festménye a gyerek érzelmeit, indulatait fejezi ki.
… a gyerek életkori sajátosságainak megfelelően művészi típus. Nagy, eleven képekben lát – vagy szeretne látni – és megismerését érzelmek hatják át, érzelmek és érzékletek vezérlik. „
 
(Vekerdy Tamás)


Csoportunk régóta foglalkozik a képző- és iparművészet különböző ágaival. A gyermek előtt még ezernyi út áll nyitva, foglalkozásaink segítenek a kreativitást, kíváncsiságot, nyitottságot, asszociációs képességet mint alapértéket megőrizni, kibontakoztatni és majdani felnőttként kamatoztatni.

A nevelésnek három fő időszaka van amivel mi is foglalkozunk és amelyet foglalkozásaink alkalmával szem előtt tartunk: az óvodai, általános iskola alsó tagozatai és felső tagozatai.

Az első időszakban a gyermek teljes egységben van az érzékelés egész területével, amely benne még nem annyira tagolt mint a felnőtteknél. Ennek köszönhetően sajátja az utánzás, minden ami körülveszi mélyen hat a belső világára. Az igazi kézművesség hagyományaira és a benne rejlő bölcsességre van mindenekelőtt szükség ami a kisgyermek érzékeit táplálja.

Alsó tagozatban hattól tizenkét éves korig a legfontosabb a tanító szerepe. A gyermekek érzelmi életét oly módon kell fölébreszteni, hogy érzékenyek legyenek a jó és a gonosz küzdelmére, a szépség és a rútság drámájára. A művészet minden ágára szükség van ebben a korszakban (plasztikus művészet, festészet, szobrászat, zene, költészet, stb.). Leginkább ez az az időszak, amikor lehetőség van egy olyan híd megteremtésére, amelyen megtanulhat szabadon közlekedni a saját világa és a külvilág között.

A felső tagozatban már más szemmel látják tanáraikat, újfajta kihívással kerülnek szembe, úgy néznek rájuk mint kutatókra, tudósokra, a szó igazi értelmében vett szakértőkre.
Ebben az időszakban nyílik meg a világ, tagoltabb érzékelés veszi kezdetét. Objektív látásmód kibontakozásának időszaka ez, kutatják  a körülöttük lévő világot és benne az embereket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése