„KORTÁRSÍTÁS 2.0” - A kortárs képzőművészet múzeumpedagógiája módszertani konferencia – nemzetközi kitekintéssel és ÓPERENCIÁS ÉLMÉNYPEDAGÓGIAI GYAKORLATTAL!
Helyszín: Ferenczy Múzeumi Centrum, Szentendre
Elsősorban múzeumpedagógusokat, múzeumpedagógus-hallgatókat; művészettörténészeket/kurátorokat; andragógia-hallgatókat; galériában dolgozókat; művészetpedagógusokat és tanárokat/óvópedagógusokat várnak az eseményre.
DECEMBER 7 este 7-8 FM97 számon CIVIL rádió.
Elsősorban múzeumpedagógusokat, múzeumpedagógus-hallgatókat; művészettörténészeket/kurátorokat; andragógia-hallgatókat; galériában dolgozókat; művészetpedagógusokat és tanárokat/óvópedagógusokat várnak az eseményre.
Beszélgetés az élménypedagógiáról Németh Ágnessel.
http://civilftp.civilradio.hu/1207_1900_demokraciamost.mp3
Óperenciás csoport GYEREKNAPI élménypedagógiai foglakozása a K11-ben.
K 11 Művészeti és kulturális Központ 1075 Budapest Király u.11
Célunk a gyermeknap kapcsán hangsúlyt helyezni a gyerekkori személyiségfejlődés
fontosságára, és nehézségeire. Felnőtt korban is sokszor találkozunk az én megfogalmazásának,
meghatározásának feladatával.
Két témánk:
1. Az ÉN háza
2. Az ÉN fája
A gyerekek a két feladat kapcsán szabad asszociációs közegben találkoznak ezzel a témával. Az
én háza egy maszk, melynek két oldala van: egyik a belőlem látható, tapasztalható
homlokzati oldal. A másik, az egyén belső érzete önmagáról. Feladatunk a belső oldalon
megtalálni azt a pontot, ami nyitott a külvilágra. Ez a kapcsolati pontunk, az ok és értelem pontja,
ami a külvilágba vezet és onnan visszatér.
Az én fája: egy épített konstrukció. Egy függőkert, melynek egy választott pontján megjelenik az
én fája, mint az identitás szimbóluma. A saját jelleg. A függőkert: a szellemi konstrukció, mely
hordozza az egyén sajátos jellegét, ez nyilvánul meg a fa víziójában. A fa a bonsai szellemiségét
hordozza magában.
Instruktorok: Németh Ágnes, Máté Beáta, Basa Anikó Óperenciás képzőművészek.
Children's Day
Our purpose in connection with the children's day is to emphasize the importance of childhood
personality development and its difficulties. Even as adults we often face the task of defining and
phrasing of who we really are.
Our two topics:
1. My Own House
2. My Own Tree
The children encounter this subject through a free associative medium while doing these tasks.
My Own House is a mask, which has two sides: one of them is what you can see and
experience about me the facade. The other one is the person's inner sense of self. Our task is to
find the specific point on the inner side which is open to the outside world. This is the point of
contact, the point of reason and intellect, which leads us to the outside and then finds the way
back.
My Own Tree: a built construction. A hanging garden, in which My Own Tree appears at a
chosen place as a symbol of identity. The private nature. The hanging garden is an intellectual
construction which carries within the specific private nature of the individual. This is what is
manifested in the vision of the tree. The tree carries the spirit of the bonsai in itself.
A VÁROS MINT AZ EGYÉN TÉRKÉPE – képzőművészeti élménypedagógia az Óperenciás Csoporttal
AZ ÉPÍTÉSZET TÖBB MINTA "TÁRSADALOM RUHÁJA", INKÁBB "MÁSODIK BŐRÜNK".
Szegő György idézetéből kiindulva, a kiállítás fotóanyagát értelmezzük újra.
Térbeli szürreális képzetté formáljuk.
Útrendszerek (tartószerkezet) segítségével térképszerűen "építkezünk". Az egyén térképét készítjük el. Lesz háza a szereteteinknek, félelmeinknek, családtagjainknak. Azokat az épületeket válasszuk ki a kiállítás anyagából, melyek leginkább szimbolizálják ezeket, a gyerekek számára fontos dolgokat. Az építészeti környezet sajáttá formálása a cél.
A térkép ami alapján tájékozódunk a világban egyedi, egyénre szabott. A tájékozódásnak és a megismerésnek ez a formája lehetővé teszi a saját fogalmának felismerését, befogadóvá tesz arra, hogy egy életen át változunk. Amennyiben ezt megtanuljuk felismerni és megélni utat biztosítunk önmagunk folyamatos fejlődésének.
Az építészeti terek azok, melyekben az emberi alkotó tevékenység nem az egyén, hanem közösség, társadalom szintjén valósul meg.
Az érzékelés, az épületekkel való találkozás, azonban az egyén szintjén marad, lenyomata van, iránya a közös felé mutat.
Instruktorok: Németh Ágnes és Máté Beáta
Instruktorok: Németh Ágnes és Máté Beáta
ÁLLATKERT: Óperenciás csoport két művészének alkotásai
- hétvégi programok
- céges gyermekprogramok
- egyéb rendezvények
MUNKÁINK (2011-2013)
Művészetek Palotája - Télköszöntő
Millenáris - Száncsengő gyerekprogram a Weöres Sándor centenáriumi év alkalmából, Budapest
Az Építész Közlöny interjúja Németh Ágnessel az Óperenciások csoportról"
http://www.mek.hu/index.php? option=com_content&task=view& id=41648&Itemid=1
Mesemúzeum: Madarak fák napja
http://www.youtube.com/watch? v=Iuz2MeUAZtA&feature=youtu.be
Petőfi Irodalmi Múzeum
Fővárosi Állat- és Növénykert - Állatok világnapja, Budapest
Több napon át csoportunk részt vett ezen a rendezvényen. Készítettünk egy színes földekkel szórt, óriás méretű képet, mely az emberszabású ház főbejáratánál kerül elhelyezésre. Óriás méretű rovarokat (különböző technikákkal) építettünk, melyek már a nagyközönség számára is láthatóak a helyszínen.
A Nagy Rajzolás - Big Draw nemzetközi eseménysorozat
Madarak és fák napja - szabadtéri esemény, madarak szórása keleti technikával (színes földek)
A Mesemúzeum és a Budavári Önkormányzat támogatásával
Az eseményről készült videót megtekintheti az alábbi linken:
Weöres Sándor év -Múzeumok éjszakája 2013.
WEÖRES SÁNDOR Centenáriumi Év keretében induló dunai hajójárat, Budapest és Veszprém
A költő műveit képzőművészeti alkotásokon keresztül népszerűsítettük
Kopaszi Gát - Kölyököböl Játszóház, Budapest
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése